Djumabayeva Jamila Sharipovna – Kafedra mudiri
100174 Toshkent shahar Olmazor tumani, Universitet ko’chasi 4-uy
Chorshanba-Juma, 15:00 – 17:00
+998 9
e-mail:
Ingliz filologiyasi kafedrasi 1962 yilda Roman-german fakulteti tarkibida tashkil qilingan. Tashkilot yillarida kafedra yangi, yuqori malakali ilmiy-pedagogik kadrlar yaratish va respublikaning oliy o’quv yurtlari va oliy o’quv yurtlari uchun yetakchi mutaxassislarni tayyorlash vazifasini o’z oldiga qo’ydi. O’sha vaqtdan buyon kafedra xodimlari ilmiy-metodik ishni nazariy fonetika va grammatika, stilistika va tarjima, til va leksikologiya tarixi kabi tilshunoslik sohalarida o’quv jarayoni talablariga muvofiq olib bormoqda. Natijada, Nazirova Sh.O., Yusupova Sh.B., Sadullayeva N.A., Siddiqova I.A., I.A. Jo’raeva, Djumabaeva J.Sh jumladan kafedra o’qituvchilari, bir qator muvaffaqiyatli, nomzodlik dissertatsiyasini qilib himoya kafedraning ilmiy salohiyatini oshirishga qo’shgan hissasi.
2013 yilda kafedra ingliz filologiyasi kafedrasi deb nomlandi. 2014 yildan boshlab kafedraning dotsenti, dotsent J. Sh.Djumabaeva rahbarlik qilmoqda. Dotsent J.Sh. Djumabaeva ilmiy seminarni tashkil etishga alohida e’tibor berib, ingliz tilini o’qitish bo’yicha turli onlayn seminarlar va kurslarda ishtirok etish uchun o’qituvchilarni jalb qiladi. Professor, filologiya fanlari doktori Yusupov U.K. 2009 – 2012 yillar O’zbekiston davlat jahon tillari universiteti qoshidagi nomzodlik va doktorlik dissertatsiyalarini himoya qilish bo’yicha K.067.44.02 Umumiy qo’shma kengash a’zosi. Professor, filologiya fanlari doktori Yusupov U.K – qiyosiy tilshunoslik maktabini yaratdi.2021-yil 27-avgustda qabul qilingan qarorga muvofiq Ingliz filologiyasi kafedrasi ikkiga ya’ni Ingliz tilshunosligi hamda Amaliy ingliz tili va adabiyotshunosligi kafedralariga ajratildi.
Ta’lim yo’nalishi 5120100-Filologiya va tillarni o’qitish (Ingliz tili) turli filologiya va ijtimoiy, falsafiy, psixologik, pedagogik va boshqa fanlar bilan keng tarqalgan. Ushbu yo’nalishda kafedrada quyidagi fanlar o’qitilmoqda:
- Tilshunoslikka kirish
- Mustaqil ta’lim ko’nikmalari
- Amaliy fonetika
- O’rganilayotgan til amaliy aspektlari
- Kommunikativ grammatika
- Leksikologiya
- Mamlakatshunoslik
- Madaniyatlararo muloqot
- O’zbekiston o’lkashunosligi
- Ommaviy axborot vositalari tili
- Tillar o’qitish metodikasi
- O’qituvchi nutqi adabiyoti
- Nazariy fonetika va nazariy grammatika
- Stilistika
- Chet tili o’qitishning integrallashgan kursi
- Tahrir asoslari
- Ingliz tilini masofadan o’qitish
- Boshlang’ich sinflarda chet tillarini o’qitish
- Lingvomadaniyatshunoslik asoslari
- Qiyosiy tipologiya
- Tarjima nazariyasi va amaliyoti
- Korpus lingvistikasiga kirish
Kafedrada o’qitiladigan fanlar
№ | Fan nomi | Fan haqida qisqacha ma’lumot |
1 | Tilshunoslikka kirish | Talabalarda tilshunoslikka oid asosiy bilimlarni shakllantirish, tilning vazifalari, uning strukturasi, fonetika, fonologiya, leksikologiya, morfologiya va sintaksis kabi bilimlarga oid bilimlarni shakllantirish |
2 | Mustaqil ta’lim ko’nikmalar | Fanning vazifasi Oliy ta’lim tizimida mustaqil izlanishning muhimliginiya’ni xorijiy til ko’nikmalarini shakllantirishda talaba o’zida tajriba va malakning oshib borishiga o’zi ma’sulligini singdirishdan iborat |
3 | Amaliy fonetika | Fanni o’qitishdan maqsad ingliz tili fonetikasiga oid asosiy bilimlarni shakllantirish, unli va undosh tovushlarni xususiyatlarni o’rgatish, bundan tashqari urg’u intonatsiya va ritmga oid bilimlarni o’rganish |
4 | O’rganilayotgan til amaliy aspektlari | Umumiy ingliz tili ko’nikmalarini shakllantirish, ushbu tilda o’rta darajadan boshlab yuqori darajada bo’lgan tort xil aspektlari: og’zaki nutq ko’nikmalari, tinglab tushunish kompetentsiyasi, yozma nutq ko’nikmalari va o’qib tushunish kompetentsiyalarini to’liq rivojlantirish. Bundan tashqari, oddiy mavzulardan tortib mavhum va murakkab mavzulargacha suhbat olib borish uchun zarur bo’lgan til grammatikasi va so’z boyligini rivojlantirishga yordam beradigan ko’nikmlarni oshirish |
5 | Kommunikativ grammatika | Ingliz tili grammatikasining og’zaki nutqda qo’llanilishiga oid asosiy bilimlarni shakllantirish, grammatik xususiyatlarini o’rgatish, bundan tashqari grammatik tuzilmalar va nazariyarlni kontekstda qo’llash |
6 | Leksikogiya | O’rganilatgan xorijiy til fonetik strukturasi, grammatik qurilish va lug’at tarkibining asosiy tushunchalari va kategoriyalari, so’z yasash usullari |
7 | Mamlakatshunoslik | Buyuk Britanya va AQSh siyosiy iqtisodiy geografiyasi haqida nazariy bilimlarni, tarixiy rivoji va zamoniyligi nuqtayi nazridan iqtisodiy, ijtimoiy-siyosiy tizimi, xaqlqaro munosabatlarni, uning jahon hamjimayatidagi geopolitik o’rni haqida keng ma’lumot berish va ular haqidagi ma’lumotlarni amaliyotda qo’llay olish |
8 | Madaniyatlararo muloqot | Madaniyatlararo muloqot, xalqaro madaniy kompenantlik, madaniyatlar o’rtasidagi tafovutning ahamiyati, o’rganilatgan chet tilining xalqaro til sifatida shakllanishiga ta’sir ko’rsatadigan lingvistik, tarixiy, ijtimoiynva madaniy omillar hamda o’zga til madaniyatiga xos jihatlarni o’qitish uchun o’quv materiallari yaratish, mavjudlarini tahlil qilish, moslashtirish |
9 | O’zbekiston o’lkashunosligi | O’zbekiston o’lkashunosligi fani filologiya yo’nalishidagi talabalrga o’z vatani haqida bilimlarni oshirish va ularni ingliz tilida so’zlab berish ko’nikmasini rivojlantirishga oid bilimlar berishdan iborat |
10 | Ommaviy axborot vositalari tili | Turli xaraktedagi, chet tilida yaratilgan va chop etilgan gazeta, jurnallar va internet materiallari kabi ommaviy axborot vositalaridagi muayyan mavzuga oid turli xarakterga ega bo’lgan turlicha maqolalarni, so’nggi davrda dunyoda bo’lib o’tgan voqea va hodisalarni, nazariy-siyosiy maqolalarni bilishi va sharhlay olishiga oid bilimlarni o’rganish |
11 | Tillar o’qitish metodikasi | Talabani chet til o’qituvchisi kasbiy faoliyatiga nazariy hamda amaliy jihatdan tayyorlashdan iborat. Zamonaviy metodikaning asosiy muammolari bilan tanishtirish “tillar o’qitish metodikasi ” fanining asosiy vazifasi sanaladi |
12 | O’qituvchi nutqi madaniyati | O’qituvchi nutqi madaniyatiga oid asosiy bilimlarni shakllantirish, o’qituvchi nutqining turlari va vazifalari, uning strukturasi, uning fonetik, sotsiologik lingvomadaniy, pragmatik kabi xususiyatlarga oid bilimni shakllantirish |
13 | Nazariy fonetika va nazariygrammatika | Nazariy fonetika va nazariy grammatikaga oid asosiy bilimlarni shakllantirish, fonetika va grammatikaga oid tushuncha va terminlarni o’rgatish, ingliz tili fonetikasi va grammatikasi, grammatikaning morfologik va sintaktik xususiyatlarini ochib berish, morfema, so’z birikmasi, gap, so’z turkumlari va gap bo’laklariga oid bilimlarini shakllantirish |
14 | Stilistika | Talabalarga uslub, funksional uslublar, matn tahlil qilishda stilistik vositalarning ahamiyati va ularning qo’llanilishi yuzasidan nazariy va amaliy bilim berish, matnlarda uchraydigan stilistik vositalarning turlarini o’rgatish |
15 | Chet tili o’qitishning integrallashgan kursi | Ushbu fan amaliy fan bo’lib, uning asosiy maqsad til ko’nikmalarini integrallashgan holda o’qitish uslublarning afzalliklari haqida ma’lumot berish, talabalarni kelgusi kasbiy kasbiy faoliyatlarida chet tilidan asosiy aloqa sifatida foydalanish usullarini o’rgatish, kasbiy ixtisoslashishni rivojlantirishdir |
16 | Tahrir asoslari | Ilmiy izlanishlar va tahrir ilmining mamlakat umumiy tarqqiyoti vazifalarini yechishdagi oliy ta’lim muassalarining xissasi ortib borayotgani va oliy ta’limda mutaxxasislar tayyorlash sifatini oshirish talabi bakalavriat talabalrining o’quv va ilmiy ishlarini baravar olib borishlarini hamda ular bilan alohida ish olib borishni kuchaytirsh |
17 | Ingliz tilini masofadan o’qitish | Ilm-fan va texnologiyalar rivojlangan davrda hozirgi zamon talabalari zerikarli ma’ruzalar , seminarlar, munozaralar, bahs-munozaralar kabi ananaviy o’qitish uslublaridan qoniqish hosil qilmaydilar. Masofaviy o’qitish asoslari o’qituvchilarga amaliy mashg’ulotlar orqali kasbiy maqsadlar uchun texnologiya bo’yicha asosiy bilim va ko’nikmalarni egallash va saqlashga yordam berish uchun mo’ljallangan |
18 | Boshlang’ich sinflarda chet tillarini o’qitish | Boshlang’ich sinflarda chet tilini o’qitish metodikasi fani boshqa nazariy va amaliy fanlar bilan uzviy bog’liq holda o’qitiladi. Mazkur kurs talabalarning chet tilini o’qitish, til o’rganuvchilar lug’at boyligini yangi so’z va ataamalar bilan boyitishga, jonli til bilan aloqa qilishlariga, hozirgi zamon ingliz tilining o’ziga xos xususiyatlarini o’rgatishga qaratilgan. |
19 | Lingvomadaniyatshunoslik asoslari | Umummutaxassislik va ixtisoslik fanlari bloki hamda zamonaviy yo’nalishlar bilan bog’liq holda o’qitiladi. Olingan bilimlar ilmiy izlanishlar jarayonida, pedagogik amaliyotda san’at va adabiyotda va boshqa sohalarda keng qo’llaniladi. |
20 | Qiyosiy tipologiya | Qiyosiy tipologiyaning tarixi, ilmiy-nazariy masalalari va qiyosiy tipologiyaning metodlari bilaan bog’liq muammolar haqida ma’lumot beradi. Amaliy qismida esa kategoriyalarning chet til va ona tillari tizimida ifodalanishlarida barcjha tillarga xos xususiyatlar hamda qiyoslanayotgan tillardan birigagina xos bo’lgan spetsifik xususiyatlarni ochib berish nazarda tutilgan. |
21 | Tarjima nazariyasi va amaliyoti | Ushbu fan tildan boshqa tarjima qilishning lingvistik asoslari, tarjimaning metodik aspektlari , uning grammatik, stilistik, va pragmatik muammolari, milliy o’ziga xos so’’zlar tarjimasi kabi masalalarni qamrab oladi. Tarjimaning og’zaki va yozma shakllari, badiiy tarjima, turli sohaga oid matnlar tarjimasi nazariy bilimlari va ko’nikmalarini rivojlantirishga xizmat qiladi |
22 | Korpus lingvistikasiga kirish | Ushbu fan boshqa fanlar bilan integrallashgan holda o’qitiladi va chet tili bo’yicha kommunikativ kompetentligini rivojlantirishda muhim ahamiyat kasb etadi. Olingan bilimlar ilmiy izlanishlar jarayonida pedagogik amaliyotda, ilmiy tadqiqit ish olib borish, elektron resurslardan oqilona va keng foydalanadi. |
Tadqiqotchilar va ilmiy ishlar to’g’risida
№ | Tadqiqotchi professor-o’qituvchining F.I.Sh. | Ilmiy darajasi, unvoni | Dissertatsiya ishi mavzusi |
1 | Abdullayeva Muxtasar Abdullayevna | – | O’zbek va Amerika badiiy asarlarida umuminsoniy qadryatlar va ularning tarjimada qayta yaratilishi |
2 | Bekmurodova Firuzabonu Normurodovna | – | Badiiy asarlar tarjimasida urf-odat va an’anaga xos so’zlarning lingvopragmatik jihatlari(Ingliz va o’zbek tillarida tarjimlar misolida) |
3 |
Mahalliy va Xorijiy hamkorlar bo’yicha ma’lumot
Kafedra tarkibi
№ | Kafedra a’zolari | Elektron pochta manzili |
1 | Djumabayeva Jamila Sharipovna | djumabaeva@inbox.ru |
2 | Yusupova Shoira Botirovna | shoira_yusupova@mail.ru |
3 | Jalolova Shahnoza Muhammajonovna | shahnoza.jalolova@mail.com |
4 | Abdullayeva Nargiza Erkinovna | nargizabdullayeva89@gmail.com |
5 | Abdullayeva Muxtasar Abdullayevna | amukhtasar@mail.ru |
6 | Djabbarova Nozima Kamalitdinova | nozima.djabborova@mail.ru |
7 | Kengboyeva Mavluda Yo’ldoshevna | mavluda882020@gmail.com |
8 | Israilova Dilxumor Sherzod qizi | isradil90@gmail.com |
9 | Akbarova Ma’suma Islomjon qizi | masuma.usmon@gmail.com |
10 | Ismoilova Nurxon Adxamjon qizi | nurxon.ismoilova.94@gmail.com |
11 | Abdulkadirova Kamila Akramovna | abdulkadirovakamila@gmail.com |
12 | Abdurazzoqova Shohruza Valiyevna | shohruza_a90@gmail.com |
13 | Dadajonova Aziza Karimullayevna | azizadadajonova@mail.ru |
14 | Otaboyeva Dilshoda Laziz qizi | dilshoda7227@gmail.com |
15 | Ahmadjonova O’g’iloy Ma’rufjon qizi | lida-kaala@mail.ru |
16 | Bekmurodova Firuzabonu Normurodovna | bekmurodovafiruza0306@gmail.com |
17 | Sobirova Nodira Karimboyevna | sab_nodira@mail.ru |
18 | Jabbarova Shahnoza | shahnoza.jabborova@mail.com |