PSIXOLOGIYa KAFEDRASI

Muxamedova Dilbar – Kafedra mudiri

 100174 Toshkent shahar Olmazor tumani, Universitet ko’chasi 4-uy

 Chorshanba-Juma, 15:00 – 17:00

+998 71 246-52-74

e-mail: sadullaev@mail.ru


Psixologiya bo‘limi 1972 yilda tashkil etilib, uzoq yillar davomida O‘rta Osiyo va Qozog‘iston mintaqasida yagona, keng profilli psixologlar tayyorladi.

Psixologiya bo‘limini ochishda kafedra mudiri, professor Mahamad Vohidovich Vohidovning xizmatlari beqiyos bo‘lgan. 1990 yilga qadar psixologiya bo‘limini 800 ga yaqin mutaxassis tamomladi. Bitiruvchilardan V.M. Karimova va F.R. Abdurahmonov, I.E. Xudoyberdiev kabi qator olimlar doktorlik dissertatsiyalarini himoya qilgan. Bitiruvchilarning asosiy qismi hozirgi kunda xalq xo‘jaligining turli sohalarida hamda hukumatimizning boshqaruv tizimida faoliyat olib bormoqdalar.

Bo‘limda Kuba, Nikaragua, Meksika, Vetnam, Laos, Mo‘g‘iliston, Afg‘oniston, Yaman, Misr Arab Respublikasi, Angola, Mali kabi mamlakatlardan, shuningdek, Sobiq Ittifoqning deyarli barcha respublikalaridan kelgan talabalar tahsil olishgan. Kafedra xorijiy davlatlarga 150 dan ziyod mutaxassis tayyorlab berdi.

Psixologiya kafedrasi 1976 yilgacha, «Mantiq va psixologiya» deb nomlanib, filologiya, tarix fakultetlari tarkibida faoliyat olib bordi. 1976 yildan alohida «Psixologiya kafedrasi»ga aylantirildi.

Bo‘lim talabalariga Moskva, Leningrad (Sank-Peterburg), Novosibirsk kabi ilmiy markazlardan kelgan B.F. Lomov, G.M. Andreeva, K.Vekker, K.M. Gurevich, I.V. Ravich-Sherba, L.A. Petrovskaya, T.V. Kudryasev, A.M. Matyushkin, N.N. Danilova kabi salohiyatli professorlar ma’ruza o‘qishgan.

2002-2010 yillar mobaynida Gaziev Ergash Gazievich  Toshkent davlat universiteti (hozirgi Mirzo Ulug‘bek nomidagi O‘zbekiston Milliy                            universiteti) “Ijtimoiy psixologiya” kafedrasi mudiri sifatida faoliyat olib borgan.

Hozirda kafedra qoshida psixologiya fanlari nomzodi ilmiy darajasini himoya qilish bo‘yicha Ixtisoslashgan Ilmiy Kengash faoliyat ko‘rsatmoqda.

Kafedraning ilmiy mavzusi: Barkamol shaxsni shakllantirish.

Bakalavr yo‘nalishlari kunduzgi, sirtqi va kechki yo‘nalishlar mavjud:

Nomlari—-1. Amaliy psixologiya

                     2. Oila psixologiyasi

                     3. Yoshlar psixologiyasi

Magistr yo‘nalishlari haqida ma’lumot: 5A 210201 – Umumiy psixologiya (faoliyat turlari bo‘yicha) yo‘nalishida 2-kursda 98 nafar magistr talabalari mavjud.

70310901-Psixologiya (Ijtimoiy psixologiya), 70310901-Psixologiya (oilaviy munosabatlar),  nafar magistrlar hamda 70310901-Psixologiya (umumiy psixologiya)  mutaxassisligi 1 kursiga hozirda 100 ga yaqin talaba qabul kilindi.

Kafedraga psixologiya fanlari doktori, professor Muxamedova Dilbar Gafurdjanovna rahbarlik qilmoqda.

2. Professor o‘qituvchilar to‘g‘risida   

2.1 Professor-o‘qituvchilar soni umumiy  26 tani tashkil etadi,jumladan:

  • ___  akademik
  • 5  nafar fan doktori
  • 6  nafar fan nomzodi
  • 2  nafar PhD 
  • 13 ilmiy darajasi yo‘q o‘qituvchilar

         2.1 Professor o‘qituvchilar tarkibi    (erkak / ayol)

3.Ta’lim dasturlari soni: 

  • Bakalavr –                           3__ yo‘nalishda
  • Magistratura –                    __3__ mutaxassislikda
  • Ilmiy darajalar beruvchi,   __1__ ta ilmiy kengash
  • _1____   ta mutaxassislikda (DSc, PhD)  

3.1.Bakalavr yo‘nalishlari(kunduzgi):

Nomlari—-1. Amaliy psixologiya

                    2. Oila psixologiyasi

                    3. Yoshlar psixologiyasi

3.2.Qo‘shma ta’lim dasturi (mavjud bo‘lsa)

Nomlari—-Ijtimoiy psixologiya

3.3.Bakalavr yo‘nalishlari(kechki): 

Nomlari—-Amaliy psixologiya

3.4.Bakalavr yo‘nalishlari(sirtqi): 

Nomlari 1. Amaliy psixologiya

                     2. Yoshlar psixologiyasi

                     3. Oila psixologiyasi

3.5.Ikkinchi mutaxassislik (mavjud bo‘lsa)

Nomlari—-1. Amaliy psixologiya

                     2. Yoshlar psixologiyasi

                     3. Oila psixologiyasi

4.Magistratura mutaxassisligi:

 (Nomlari) 1. Psixologiya (faoliyat turlari)

                     2. Psixologiya (Ijtimoiy psixologiya)

                     3 Psixologiya (Oila psixologiyasi)

8. Xalqaro aloqalar.

– Xorijiy o‘qituvchilar(Qaysi universitetlardan, shtatda,soatbay) –

Xorijiy talabalar.(Qaysi davlatlardan) Rossiya Federatsiyasi, Qirg‘iziston Respublikasi, Ozarbayjon Respublikasi, Xitoy xalq Respublikasi, Qozog‘iston Respublikasi.


Xalqaro talabalar almashinuvi(talabalar soni va universitet nomi) –

Joriy yilning 13 sentyabr kuni Polshaning Lublin texnologiya universitetining professori Marek Milosh boshchiligidagi delegatsiya universitetga tashrif buyurdi. 2019 yilda ikki oliy o‘quv yurtlari o‘rtasida memorandum imzolangan bӯlib, akademik va ilmiy hamkorlik ishlari faol olib  borilmoqda. Ayni paytda universitet mazkur oliy ta’lim muassasasi bilan «SATAMARAN» axborot texnologiyalari magistratura dasturi, 3 D raqamli Buyuk Ipak yo‘li madaniy meros ob’ektlarini raqamlashtirish (3 D Digital Silk road) bo‘yicha xalqaro grantni amalga oshirmoqda.

Uchrashuvda axborot texnologiyalar sohasida magistrlik dasturlarini ochish, Polshaning kredit modul tizimini o‘rganish va oliy ta’limda xorijiy tajribani o‘rganish yuzasidan seminar tashkil etildi.

Xamda o‘quv jarayonini tashkil etish bilan bog‘liq masalalar, ma’ruza darslarini ingliz tilida olib borish, shuningdek, magistrantlarning ikki semestr davomida Polshada ta’lim olishiga qaratilgan qo‘shimcha loyihalar ustida ishlashga kelishib olindi.

Joriy yilning 13-15 dekabr kunlari Polsha Respublikasi Lublin shahrida joylashgan Lublin Texnologiya universitetida Buyuk Ipak yo‘li tarixiy meroslarida axborot texnologiyalarning qo‘llanilishiga ba’g‘ishlangan “IT in Cultural Heritage of the Silk Road (IT-CHSR’2021)” xalqaro konferensiyasi bo‘lib o‘tdi.

         Ushbu xalqaro konferensiyada O‘zbekiston Milliy universiteti Psixologiya fanlari doktori, professor D.Muhamedova boshchiligida delegatsiya o‘zlarining ma’ruzalari bilan qatnashdilar.Agar mavjud bo‘lsa xorijiy va mahalliy grantlar to‘g‘risida asosan kalendar yili, mablag‘i (yillar kesimida, raqamlarda), to‘g‘risida ma’lumotlar. Saytda diagramma va infografikalarda aks ettirish uchun.

 Bundan tashqari fakultetingiz bo‘yicha  tanlovlar, olimpiadalar, musobaqalar g‘oliblari bo‘lgan professor-o‘qituvchilar va talabalar haqida ma’lumotlar, fakultet hayotiga (o‘quv, amaliyot, tabiatga sayohat va boshqa jarayonlarga) oid sifatli fotosuratlar bilan berilsa fakultetning veb sahifadagi ma’lumotlari yanada jozibador bo‘ladi.

Xalqaro USAID tashkiloti tomonidan tashkil yetilgan Markaziy osiyo yosh liderlar akademiyasini muvaffaqiyatli tamomlagan O‘zbekistonlik 9 nafar bitiruvchilar 2021 yil 12-18 dekabr kunlari Gruziya davlati Tbilisi shahrida bir haftalik study-turda ishtirok yetmoqda. Tur davomida Gruziya yoshlar siyosati bilan tanishish maqsadida Gruziya Yoshlar agentligi, Gruziya Milliy universiteti, Kaxita tumani Yoshlar markazi, Xalqaro volontyorlar guruxi, Telavi shaxar merining yoshlar siyosati bo‘yicha o‘rinbosari, «Formula» media telekompaniyasi va shu kabi bir qator tashkilotlarga tashriflar uyushtirmoqda. Unda O‘zbekiston Milliy Universiteti Ijtimoiy fanlar fakulteti Amaliy psixologiya yo‘nalishi 3-kurs talabasi Gulbonu Kuvatova ham ishtirok etdi.


O‘quv amaliyot faoliyati bo‘yicha Psixologiya yo‘nalishi 4 kurs talabalari pedagogik amaliyot o‘taydilar.

Pedagogik amaliyot o‘quv jarayonini muhim komponentlaridan biri hisoblanadi. Uning asosiy maqsadi:  psixolog mutaxassislarning pedagog psixolog sifatida pedagogik korxonalarning barcha jabhalarida (kasb xunar kolleji, akademik litsey, o‘rta ta’lim maktablarida) kasbiy tayyorgarligini namoyish etish bilan birga g‘oyaviy yetuk shaxs, jamoatchi, insonshunoslikning targ‘ibotchisi timsolida namoyon bo‘lishidir. Xalq xo‘jaligini takomillashtirish, ishlab chiqarish samaradorligini oshirish, shaxslararo iliq muhitni vujudga keltirish, barkamol shaxsni shakllantirish, ruhiy va xulqiy og‘ishlardan uzaish mashg‘ulotlarni olib borish, zo‘riqish hamda nizoli vaziyatlarni ro‘yobga chiqarish, iste’dodli yoshlarni tanlash, oila butligini ta’minlash kabi jarayonlarda psixologning ishtirok etishi amaliyotining nechog‘lik ahamiyatli ekanligidan dalolat beradi.


  1. Kafedrada o‘qitiladigan fanlar, bakalavr va magistratura uchun alohida ko‘rinishda
Fan nomiFan haqida qisqacha ma’lumot 
1 kurs 
1.Mutaxassislikka kirishPsixik xodisalarning tavsiflari yoritilgan.Fan dasturining maqsadi–talabalarda umumiy  psixologiya fanidagi boshlang‘ich ma’lumotlar, psixika, psixika shakllari va uning taraqqiyoti to‘g‘risidagi bilimlarni shakllantirish.  
 Umumiy psixologiya (evolyusiya)Psixik xodisalarning tavsiflari yoritilgan.Fan dasturining maqsadi–talabalarda umumiy  psixologiya fanidagi boshlang‘ich ma’lumotlar, psixika, psixika shakllari va uning taraqqiyoti to‘g‘risidagi bilimlarni shakllantirish.  
 Umumiy psixologiya (shaxs)Talabalardashaxsni tadqiq qilishning prinsiplari, shaxs nazariyalari, shaxs tuzilmasi, shaxsning individual-psixologik xususiyatlari, shaxs taraqqiyotining davriylashtirish,  shaxs sotsiogenezi, nevrotik va psixotik darajalari bo‘yicha nazariy bilimlarni shakllantirishdan iborat  
 Eksperimental psixologiyatalabalarda kurs davomida talabalarda eksperimental psixologiya to‘g‘risidagi  bilimlarni, bilish jarayonlari, shaxs xususiyatlarini psixodiagnostika etish ko‘nikma va malakalarini shakllantirish muhim ahamiyatga ega. – eksperimental psixologiya psixometrik asoslarini tahlil qilish; -test va so‘rovnomalar ishlab chiqish texnologiyasini egallash; -eksperimental psixologiya metodikalarga qo‘yiladigan psixometrik talablarni bajara olishga; – eksperimental psixologiya metodikalarning tatbiq etish doirasiga ko‘ra foydalanish va uni tahlil etishga o‘rgatish.             eksperimental psixologiyani amali jihatdan tadbiq etish, shaxsning psixik jarayonlarni hayotidagi o‘rni va rivojlanishi yuzasidan ilmiy asoslangan xulosalar chiqarish, shaxs va individual xususiyatlari xamda psixik jarayonlarni rivojlanishi orasidagi munosabatlarni tashxis etish bilan xarakterlanadi. o‘ziga xos ko‘nikmalarni hosil qilishdan iborat.  
 Psixologiya tarixiPsixologiya fanini vujudga kelishi va rivojlanishi, mustaqil fan sifatida tarkib topishining tarixiy ildizlari hamda O‘zbekistonda va jahonda psixologiyani rivojlanish yo‘lidagi yo‘nalishlar va maktablarni faoliyatini o‘rgatishdan iborat.  
2 kurs 
 Umumiy psixologiya (ichki regulyatsiya)talabalardashaxsning ichki o‘zini tartibga solishning psixologik mexanizmlari, motiv va motivatsiya, hissiyot va emotsiya, irodaning xususiyatlari, xossalari, psixologik nazariyalari va qonuniyatlari  yuzasidan nazariy bilimlarni shakllantirishdan iborat
 Umumiy psixologiya (sezgi idrok) amaliy psixologiyaUmumiy psixologiya kursi bilish jarayonlarini o‘z ichiga olib bulardan: sezgi va idrok, diqqat va xotira, tafakkur va nutq  muammolarini nazariy va amaliy jihatdan tadqiq qilishga bag‘ishlangan. Bunda turli xil ko‘rinishdagi seminar mashg‘ulotlarini olib boriladi va tahlil  qilinadi. Mashg‘ulotlarning borishi davomida talabalar nafaqat turli ko‘rinishlardagi sezgi va idrok, diqqat va xotira, tafakkur va nutq  xususiyatlarini hamda ularga tegishli ma’lumotlar esa  nazariy jihatdan o‘rganiladi.  
 Umumiy psixologiya (bilish jarayonlari) yoshlar, oilaUmumiy psixologiya kursi bilish jarayonlarini o‘z ichiga olib bulardan: sezgi va idrok, diqqat va xotira, tafakkur va nutq  muammolarini nazariy va amaliy jihatdan tadqiq qilishga bag‘ishlangan. Bunda turli xil ko‘rinishdagi seminar mashg‘ulotlarini olib boriladi va tahlil  qilinadi. Mashg‘ulotlarning borishi davomida talabalar nafaqat turli ko‘rinishlardagi sezgi va idrok, diqqat va xotira, tafakkur va nutq  xususiyatlarini hamda ularga tegishli ma’lumotlar esa  nazariy jihatdan o‘rganiladi.  
 Eksperimental psixologiya va praktikum (amaliy) 3 semestrkurs davomida talabalarda eksperimental psixologiya to‘g‘risidagi  bilimlarni, bilish jarayonlari, shaxs xususiyatlarini psixodiagnostika etish ko‘nikma va malakalarini shakllantirish muhim ahamiyatga ega. – eksperimental psixologiya psixometrik asoslarini tahlil qilish; -test va so‘rovnomalar ishlab chiqish texnologiyasini egallash; -eksperimental psixologiya metodikalarga qo‘yiladigan psixometrik talablarni bajara olishga; – eksperimental psixologiya metodikalarning tatbiq etish doirasiga ko‘ra foydalanish va uni tahlil etishga o‘rgatish.             eksperimental psixologiyani amali jihatdan tadbiq etish, shaxsning psixik jarayonlarni hayotidagi o‘rni va rivojlanishi yuzasidan ilmiy asoslangan xulosalar chiqarish, shaxs va individual xususiyatlari xamda psixik jarayonlarni rivojlanishi orasidagi munosabatlarni tashxis etish bilan xarakterlanadi. o‘ziga xos ko‘nikmalarni hosil qilishdan iborat.  
 Eksperimental psixologiya va praktikum (oila, yoshlar) 3 semestrkurs davomida talabalarda eksperimental psixologiya to‘g‘risidagi  bilimlarni, bilish jarayonlari, shaxs xususiyatlarini psixodiagnostika etish ko‘nikma va malakalarini shakllantirish muhim ahamiyatga ega. – eksperimental psixologiya psixometrik asoslarini tahlil qilish; -test va so‘rovnomalar ishlab chiqish texnologiyasini egallash; -eksperimental psixologiya metodikalarga qo‘yiladigan psixometrik talablarni bajara olishga; – eksperimental psixologiya metodikalarning tatbiq etish doirasiga ko‘ra foydalanish va uni tahlil etishga o‘rgatish.             eksperimental psixologiyani amali jihatdan tadbiq etish, shaxsning psixik jarayonlarni hayotidagi o‘rni va rivojlanishi yuzasidan ilmiy asoslangan xulosalar chiqarish, shaxs va individual xususiyatlari xamda psixik jarayonlarni rivojlanishi orasidagi munosabatlarni tashxis etish bilan xarakterlanadi. o‘ziga xos ko‘nikmalarni hosil qilishdan iborat.  
 Eksperimental psixologiya va praktikum (amaliy) 4semestrkurs davomida talabalarda eksperimental psixologiya to‘g‘risidagi  bilimlarni, bilish jarayonlari, shaxs xususiyatlarini psixodiagnostika etish ko‘nikma va malakalarini shakllantirish muhim ahamiyatga ega. – eksperimental psixologiya psixometrik asoslarini tahlil qilish; -test va so‘rovnomalar ishlab chiqish texnologiyasini egallash; -eksperimental psixologiya metodikalarga qo‘yiladigan psixometrik talablarni bajara olishga; – eksperimental psixologiya metodikalarning tatbiq etish doirasiga ko‘ra foydalanish va uni tahlil etishga o‘rgatish.             eksperimental psixologiyani amali jihatdan tadbiq etish, shaxsning psixik jarayonlarni hayotidagi o‘rni va rivojlanishi yuzasidan ilmiy asoslangan xulosalar chiqarish, shaxs va individual xususiyatlari xamda psixik jarayonlarni rivojlanishi orasidagi munosabatlarni tashxis etish bilan xarakterlanadi. o‘ziga xos ko‘nikmalarni hosil qilishdan iborat.  
 Sotsial psixologiya (amaliy psixologiya)Cotsial psixologiyaga oid bilimlar, kategoriyalar va tushunchalarni talabalarga singdirish. Fanning vujudga kelishi, turli nazariyalar, metodlari, shaxs, guruh, jamoa, muomala va ularning funksiyasi, turlari haqida ma’ruza va amaliy mashg‘ulotlar o‘tkazish. Cotsial psixologiya fani jamiyat hayotida muhim o‘rin tutadi. Inson va jamiyat, inson va inson, guruhlararo munosabatlar kabi masalalarni o‘rganish ijtimoiy ahamiyat kasb etish.  
 Sotsial psixologiya (yoshlar, oila)Cotsial psixologiyaga oid bilimlar, kategoriyalar va tushunchalarni talabalarga singdirish. Fanning vujudga kelishi, turli nazariyalar, metodlari, shaxs, guruh, jamoa, muomala va ularning funksiyasi, turlari haqida ma’ruza va amaliy mashg‘ulotlar o‘tkazish. Cotsial psixologiya fani jamiyat hayotida muhim o‘rin tutadi. Inson va jamiyat, inson va inson, guruhlararo munosabatlar kabi masalalarni o‘rganish ijtimoiy ahamiyat kasb etish.  
 Psixogenetika(amaliy)Fundamental fan sohalari orasida genetika, xususan, psixogenetika fani psixologiya sohasi uchun, bilimdon, har tomonlama yetuk mutaxassis-kadrlarni tayyorlash uchun alohida qimmatga egadir. Psixologik hodisalarning irsiyligi bilan bog‘liq masalalar nafaqat mutaxassislarni, balki shuningdek psixologik ma’lumotga ega bo‘lmagan oddiy kishilarni ham ko‘p vaqtlar davomida qiziqtirib kelgan.
 Psixologik tadqiqot ma’lumotlarini qayta ishlash metolari va texnologiyalari (amaliy)Psixologik tadqiqot ma’lumotlarini qayta ishlash metodlari va texnologiyalari fani zamonaviy ilmiy soha sifatida bakalavr talabalarni statistik tahlil usullari, psixologiya sohasida keng tarqalgan ilmiy tadqiqot ishlarida foydalanishni,  Excel elektron jadval, SPSS programmasini psixologik tadqiqotlarda qo‘llash zaruriyatlarini ko‘rsatadi.  Bu kurs eksperimental psixologiya, differensial psixologiya, psixodiagnostika va boshqa fanlar uchun asos vazifasini o‘taydi. Psixologik tadqiqot natijalarini qayta ishlash metodlari va texnologiyalari ilmiy tadqiqot faoliyatida aniq ko‘nikmalarni egallashda va talabalarni kelajakdagi faoliyatga tayyorlashda asosiy ahamiyatga ega. Bunda talabalar ilmiy tadqiqot usullari va bilimlar ko‘nikmasini o‘zlashtirishni o‘rganadilar.  
 Ta’lim muassasalarida psixologik xizmat (oila)talabalarda  ta’lim  muassasalarida psixologik xizmatni tashkil etish shartlari va talablari, amaliy psixolog oldida qo‘yiladigan vazifalar va ularni amalga oshirish yo‘llari, psixologik faoliyat yo‘nalishlari haqida tassavur uyg‘otishdan va zarur kasbiy kompetentlikni shakllantirishdan iborat.
 Rivojlanish psixologiyasi (amaliy)Rivojlanish psixologiyasi psixologiya yo‘nalishidagi fundamental fanlardan hisoblanib, 2 – bosqich talabalari uchun mo‘ljallangan va bir semestr davomida o‘tiladi. Mazkur fan o‘z ichiga insonning ona qornida paydo bo‘lish davridan boshlab to uning vafotiga qadar davrlarda rivojlanish qonuniyatlari bilan bog‘liq masalalarni o‘z ichiga oladi. Har bir yosh bosqichida insonning fiziologik, psixologik va ijtimoiy-psixologik rivojlanish muammolarini tadqiq etadi. Mazkur fan bo‘lajak psixologlarda kasbiy muhim bilimlar, ko‘nikma va malakalarni shakllantirishda alohida ahamiyat kasb etadi.
 Klinik psixologiya (amaliy)talabalarni “Klinik  psixologiyasi”   fanining  asosiy tushunchalar  va  mexanizmlar,  fenomenlar,  kategoriyalar va  metodlari,  tibbiy  psixologik  bilimlarning  tarkib  topishi  hamda klinik  predmetlar  tizimidagi  o‘rni  to‘g‘risida  chuqur,  keng  qamrovli mustahkam bilimga ega bo‘lishga yordam berish.  
 Klinik psixologiya (yoshlar)talabalarni “Klinik  psixologiyasi”   fanining  asosiy tushunchalar  va  mexanizmlar,  fenomenlar,  kategoriyalar va  metodlari,  tibbiy  psixologik  bilimlarning  tarkib  topishi  hamda klinik  predmetlar  tizimidagi  o‘rni  to‘g‘risida  chuqur,  keng  qamrovli mustahkam bilimga ega bo‘lishga yordam berish.  
 Psixologik tadqiqot amaliyoti (yoshlar, oila)Psixologik tadqiqot amaliyoti bugungi kunda borgan sari ijtimoiy fanlarning turli sohalariga kirib bormoqda. Supervizorlik nima u nimalarni o‘rganadi shular haqida talabalarga tushunchalar beriladi.
 Psixodiagnostika va psixometrika asoslari (yoshlar, oila)talabalarda umumiy psixodiagnostika fani bo‘yicha bilimlar, psixodiagnostik metodiklarni  ishlab chiqish, tatbiq etish, natijalarni tahlil va talqin etish ko‘nikmalarini shakllantirish.  
3 kurs 
25Umumiy psixologiya (diqqat va xotira)Talabalarning olam, jamiyat va insonning o‘rganishi psixologik bilimlarga zaruratning mavjudligi; ularning dunyoqarashini boyitish va rivojlantirishda psixologik qonuniyatlarni o‘rganish ehtiyojining mavjudligi; inson psixologiyasining umumiy psixologik qonuniyatlarini,    shaxs va voqelik, shaxs va jamiyat, shaxs va predmetlar olami orasidagi munosabat, voqelikni anglashi, olamni psixologik tahlili, psixologik hodisalarning kechishi, psixologiyaning tarixiy va nazariy rolini jamiyatda olib borilayotgan ishlar orqali amalga oshirishga qaratilanligi xarakterlaydi.  
26Umumiy psixologiya (tafakkur va nutq)Talabalarning olam, jamiyat va insonning o‘rganishi psixologik bilimlarga zaruratning mavjudligi; ularning dunyoqarashini boyitish va rivojlantirishda psixologik qonuniyatlarni o‘rganish ehtiyojining mavjudligi; inson psixologiyasining umumiy psixologik qonuniyatlarini,    shaxs va voqelik, shaxs va jamiyat, shaxs va predmetlar olami orasidagi munosabat, voqelikni anglashi, olamni psixologik tahlili, psixologik hodisalarning kechishi, psixologiyaning tarixiy va nazariy rolini jamiyatda olib borilayotgan ishlar orqali amalga oshirishga qaratilanligi xarakterlaydi.
27Eksperimental psixologiya va praktikum (diqqat va xotira)talabalarda kurs davomida talabalarda eksperimental psixologiya to‘g‘risidagi  bilimlarni, bilish jarayonlari, shaxs xususiyatlarini psixodiagnostika etish ko‘nikma va malakalarini shakllantirish muhim ahamiyatga ega. – eksperimental psixologiya psixometrik asoslarini tahlil qilish
28Eksperimental psixologiya va praktikum (tafakkur va nutq)talabalarda kurs davomida talabalarda eksperimental psixologiya to‘g‘risidagi  bilimlarni, bilish jarayonlari, shaxs xususiyatlarini psixodiagnostika etish ko‘nikma va malakalarini shakllantirish muhim ahamiyatga ega.  
29.Sotsial psixologiya  (Psixologiya semeynыx otnosheniy)oilani tizim sifatida uning funksiyalari va tiplari  to‘g‘risida tasavvurlarni tizimlashtirish.   talabalarni zamonaviy oilaning asosiy muammolari, oila-nikoh munosabatlarining rivojlanish tendensiyasi bilan tanishtirish.  
30Sotsial psixologiya  (Etnopsixologiya)Cotsial psixologiyaga oid bilimlar, kategoriyalar va tushunchalarni talabalarga singdirish. Fanning vujudga kelishi, turli nazariyalar, metodlari, shaxs, guruh, jamoa, muomala va ularning funksiyasi, turlari haqida ma’ruza va amaliy mashg‘ulotlar o‘tkazish.  
31Individual va guruhiy konsultatsiyaSotsial psixologik trening kursi  trening mashg‘ulotlarining nazariy va amaliy jihatdan tadqiq qilishga bag‘ishlangan. Bunda turli xil ko‘rinishdagi trening mashqlari olib boriladi va tahlil  qilinadi. Mashg‘ulotlarning borishi davomida talabalar nafaqat turli ko‘rinishlardagi trening mashg‘ulotlarini, balki insonlarning psixik salomatligiga aloqador bo‘lgan amaliy mashg‘ulotlar  o‘rganiladi, bu ma’lumotlar esa  nazariy jihatdan o‘rganiladi.
32Pedagogik psixologiya va psixologiyani o‘qitish metodlariUshbu  o‘quv  kursi  bir  tomondan  ta’lim-tarbiya  jarayonidagi  asosiy  psixik  jarayonlarning  qonuniyatlari  va  tabiati  haqida  zarur  bilimlarni  berib,  talabani  kasbiy  tayyorlashga  nazariy  jihatdan  zarur  bo‘lsa,  boshqa  tomondan  esa,  talabalarni  pedagogik  amaliyot  bilan  birga  kelajakdagi  kasbiy  faoliyatga  tayyorlaydi.  
4 kurs 
33Umumiy psixologiya (psixologiya tarixi)talabalarda psixologiya bo‘yicha bilimlarni dolzarblashtirish va mazkur predmet bo‘yicha yangi bilim olishga bo‘lgan motivatsiyani shakllantirish, mustaqil ta’limni shakllantirish; jaxon va Vatanimiz tarixida yuzaga kelgan ilg‘or psixologik g‘oyalarni tarixiy jarayon sifatida taqdim etish; o‘tmish allomalari tarjimai holi bo‘yicha keltirilgan ma’lumotlar aosida ilmiy mehnatning o‘ziga xos xususiyatlarini ko‘rsatib berish iborat.   
34Umumiy psixologiya (psixologiya metodologiyasi)talabalarda metodologik bilimlar ierarxiyasi (falsafiy metodologiya darajasi; fanning umumiy metodologiyasi; yaqqol-ilmiy metodologiya darajasi; tadqiqot o‘tkazish va uning metodikalari darajasi), psixologiya sohalarining tizimlari, tamoyillari, mexanizmlari, kategoriyalari, uning nazariyasi va metodologiyasiga alokador tizimlar, mexanizmlar, qonuniyatlar tahlili, psixologiya metodologiyasiga oid zamonaviy qarashlar, psixologiya fenomenlarini  ilmiy-nazariy jihatdan tadqiq etish va psixologik asoslab berishdan iborat.  
35Sotsial psixologiya (Etnopsixologiya)etnopsixologiya fanining predmeti, ob’ekti va vazifalari, etnopsixologiyaning asosiy tushunchalari: “etnos”, “madaniyat”, “etnik identiklik”, etnopsixologiyaning nazariy va amaliy ahamiyati, etnik o‘zaro munosabatlar, etnopsixologiya fanining muammolari bilan tanishtirish.  
36Tibbiyot psixologiyasitalabalarni “Tibbiyot  psixologiyasi” fanining  asosiy tushunchalar  va  mexanizmlar,  fenomenlar,  kategoriyalar va  metodlari,  tibbiy  psixologik  bilimlarning  tarkib  topishi  hamda klinik  predmetlar  tizimidagi  o‘rni  to‘g‘risida  chuqur,  keng  qamrovli mustahkam bilimga ega bo‘lishga yordam berish.  
37Mexnat va muxandislik psixologiyasimehnat va muhandislik psixologiyasining asosiy muammo va vazifalarini, uning sohalari tizimini tushunish va malakali ishchilar tayyorlash yuzasidan olib boriladigan pedagogik faoliyatda o‘z ixtisosi bo‘yicha ularni hal qilishda bevosita ishtirok etish.  
38Yuridik psixologiyatalabalardapsixologiya va huquq o‘rtasidagi o‘zaro munosabatlar sohasi haqida asosiy g‘oyalarni shakllantirish, huquqiy psixologiyaning tuzilishi va asosiy mazmunini, uning asosiy tushuncha va usullarini ochib berishdan iborat.  
39Destruktiv xulq psixologiyasiDestruktiv xulq psixologiyasi” o‘quv fani “Deviant xulq-atvor psixologiyasi” nomi bilan olib boriladigan fanlararo tadqiqotlar yo‘nalishi mazmunini o‘zida aks ettiradi. Deviant xulq-atvor turli tumanligini talabalar tomonidan tushunishda stereotiplar va xurofotlarni yengish maqsadida mazkur muammo doirasidagi ma’lumotlar ko‘lami “Destruktiv xulq psixologiyasi” fanida qarab chiqiladi.
40Iste’dod va ijodiyot psixologiyasiTalabalarni iste’dod va ijodiyot psixologiyasi dolzarb masalalari bo‘yicha bilimlar tizimi bilan qurollantirish.
41Menejment va marketing psixologiyasiMenejment va marketing psixologiyasi oid bilimlar, kategoriyalar va tushunchalarni talabalarga singdirish. Fanning vujudga kelishi, turli nazariyalar, metodlari, shaxs, guruh, jamoa, muomala va ularning funksiyasi, turlari haqida ma’ruza va amaliy mashg‘ulotlar o‘tkazish.  
42Maxsus psixologiyaTalabalarda maxsus psixologiya bo‘yicha bilim, turli nuqsoni mavjud bo‘lgan insonlar psixologiyasini o‘rganish va tahlil qilish yuzasidan ko‘nikma va malakalarni shakllantirish.  
43O‘z o‘zini boshqarishdan praktikumtalabalarni  psixik rivojlanishning qonuniyatlarini,  bilish jarayonlari, o‘zini o‘zi anglash va o‘zini o‘zi boshqarishning metodologik muammolari, MEN konsepsiyasi, turli vaziyatlar va faoliyat jarayonida o‘zini o‘zi boshqarish va nazorat qilish kabi muhim masalalarni o‘z ichiga qamrab oladi.
MAGISTRATURA
 Oiladagi zo‘ravonlik vaziyatlarida psixosotsial yordamOiladagi zuravonlikdan jabrlanganlar bilan psixologning ishlash metodlari tugrisida studentlarga tushuncha berish va tassavurni shakllantirish.
 Testologiyatalabalarda testologiya to‘g‘risidagi  bilimlarni, testlar, ularni ishlab chiqish va ishlab chiqish talablari, testlarning tatbiq etish va sharqlash   mexanizmlarini tahlil qilish ko‘nikma va malakalarini shakllantirish  
 Tadbiqiy yuridik psixologiyaTadbikiy yuridik psixologiya mutaxassisligiga kompeteitligini shakllantirish, psixologiya va xukuk urtasidagi uzaro munosabatlar mazmunini, uning asosiy tushuncha va usullarini, yuridik soxada psixologik yordam kursatish kunikmaparini ochib berish.
 Kognitiv psixologiyaBilishning boshlang‘ich bosqichlari, sensor-perseptiv jarayonlar, diqqat, xotira,  tafakkur, qaror qabul qilish, nutq xususiyatlari, kognitiv taraqqiyotningo‘rganishga bag‘ishlangan ilmiy va o‘quv fani. Kognitiv psixologiya asosida yotgan “kognitiv yondashuv” munosabati bilan jahon psixologiyasida inson psixikasida axborotlarni qayta ishlash mexanizmlarida urg‘u beradigan tadqiqot paradigmasida o‘zgarishiga va keng ko‘lamda matematik metodlar hamda kompyuter modellashtirishini qo‘llashga olib keldi.
YilTadbirlar soniQatnashgan O‘zMU PO‘ soni
2021-yil Mart Dos. Ye.V. Bityuskaya MGU im.M.V.Lomonosova (seminar trening)  1 ta  13 ta
2021-yil Aprel’-may Prof. K.Amanda Amerika psixologlar assotsiatsiyasi a’zosi (online seminar)  1 ta  15 ta
2021-yil Avgust-sentabr Prof. M.Marek (Polshaning Lublin texnologiya universiteti) (seminar)  1 ta  10 ta
2021-yil Sentabr F.A.Talipova O‘zMU Psixologiya kafedra o‘qituvchisi (seminar)  1 ta  1 ta
2021-yil Sentabr-oktabr Prof. D.G.Muxamedova O‘zMU Psixologiya kafedra mudiri Dos. I.I.Raximova O‘zMU Psixologiya kafedrasi (seminar)    1 ta    2 ta

Tadqiqotchilar va ilmiy ishlar to‘g‘risida

  Tadqiqotchi professor-o‘qituvchining F.I.ShIlmiy darajasi, unvoni  Dissertatsiya ishi mavzusi
1Abdulajonova Dilnoza Sultanbekovna  PhDBoshqaruvda ayollar faoligining ijtimoiy psixologik xususiyatlari
2Choriev Faxriddin AbdugapparovichPhDTalabalarda kreativ tafakkur  diagnostikasi  

Ijtimoiy fanlar fakul’teti Psixologiya kafedraci yarmarka uchun xamkor tashkilotlar nomi

Tashkilot nomiTashkilot raxbariElektron pochta faksTelefon raqami
 O‘zbekiston Respublikasi IIV Akademiyasi «Xizmat faoliyati psixologiyasi» kafedrasiR.A.Xatamov (Polkovnik)(99871)265-78-37(99871)265-78-37
 Klinik pro MChJE.E.Djoraev(99890)185-33-13(99890)185-33-13
 O‘zbekiston Respublikasi qurolli kuchlar kichik mutaxassislarni tayyorlash markaziA.Djabborov(99894)428-07-02(99894)428-07-02
 Chirchiq Oliy Tank Qo‘mondon Mutaxassislik bilim yurtiSh.A.Normirzaev (Polkovnik)(0370)716-50-07(0370)716-50-50
 Toshkent shaxar Olmazor tumani «Zvezdopad znaniy» boshlang‘ich ta’lim maktabiM.Umaralieva(99871)246-65-74(99871)246-65-74
 O‘zbekiston davlat Jismoniy tarbiya va sport universitetiM.R.Boltabaev(0370)717-17-76(0370)717-17-71
 Nizomiy nomidagi Toshkent Davlat Pedagogika UniversitetiA.Umarov(99871)276-76-51(99871)276-76-51
 O‘zbekiston xalqaro Islom AkademiyasiM.M.Komilov(99871)244-00-91  (99871)244-00-56
 Toshkent shaxar Mirobod tumani Xalq ta’limi bo‘limiB.A.Xodjaqulov(99871)256-30-10(99871)256-30-09
 Lomonosov nomidagi Moskva Davlat Universteti Toshkent filialiV.B.Kudryavsev(99871)232-28-11(99871)232-28-11
 O‘zbekiston Respublikasi mudofa vazirligi markaziy xarbiy okrug qo‘shinlari  qo‘mondonligiA.Saidov(99894)428-07-02(99894)428-07-02
 O‘zbekiston Respublikasi Jamoat xavfsizligi universitetiM.X.Rustamboev(99871)230-32-71(99871)230-32-71

Kafedra tarkibi

Familiya ismi sharifiElektron pochta
 Muxamedova Dilbar Gafurdjanovnasdilbar@yandex.ru
 Rasulov Abdumo‘min Ibragimovichabdi1970@mail.ru
 Ruxieva Xolida Aribjanovnamuxtorova97@bk.ru
 Karamyan Marietta Xachaturovnamariettak@yandex.ru
 Mullaboeva Nozima Maxmudjanovnanoz1978@mail.ru
 Agzamova Yelena Yurevnae.agzamova@nuu.uz
 Abidova Ziyoda Askarovnaaziyoda@gmail.com
 Bagdalova Gulnara Alievnabogdalova@inbox.ru
 Abdullajanova Dilnoza Sultanbekovnadnekbaeva@inbox.ru
 Tolipova FeruzaFezam575@mail.ru
 Odilova Naira GulyamovnaNairahon@mail.ru
 Choriev Faxriddin AbdugapporovichChfaxriddin1981@mail.ru
 Babajanova Saida Abdullaevnasaishka77@mail.ru
 Bandaryova Yelena Vladimirovnaespalena@gmail.com
 Mirzaev Olimjon Safarovicholimjon8282@mail.ru
 Ibragimov Muxammadrasul Abdumominovichm.ibragimov@nuu.uz
 Xudoynazarov Sardor Jamoliddin o‘g‘lis.xudoynazarov@nuu.uz
 A’laxanov Azizbek Xamidxon o‘g‘liazizbekaloxanov@gmail.com
 Soliev Abdulhamid Abdulazizovichabdulhamidsoliyev9@mail.com
 Xadjaqulova Diyora Yerkinovnadiyora270894@mail.ru
 Maxkamova Laylo Madjidovnalaylo.mahkamova@mail.ru
 Abdullaev Bobur Asqarjonovichbobur3435555@gmail.com