Muxamedova Dilbar – Kafedra mudiri
100174 Toshkent shahar Olmazor tumani, Universitet ko’chasi 4-uy
Chorshanba-Juma, 15:00 – 17:00
+998 71 246-52-74
e-mail: sadullaev@mail.ru
Psixologiya bo‘limi 1972 yilda tashkil etilib, uzoq yillar davomida O‘rta Osiyo va Qozog‘iston mintaqasida yagona, keng profilli psixologlar tayyorladi.
Psixologiya bo‘limini ochishda kafedra mudiri, professor Mahamad Vohidovich Vohidovning xizmatlari beqiyos bo‘lgan. 1990 yilga qadar psixologiya bo‘limini 800 ga yaqin mutaxassis tamomladi. Bitiruvchilardan V.M. Karimova va F.R. Abdurahmonov, I.E. Xudoyberdiev kabi qator olimlar doktorlik dissertatsiyalarini himoya qilgan. Bitiruvchilarning asosiy qismi hozirgi kunda xalq xo‘jaligining turli sohalarida hamda hukumatimizning boshqaruv tizimida faoliyat olib bormoqdalar.
Bo‘limda Kuba, Nikaragua, Meksika, Vetnam, Laos, Mo‘g‘iliston, Afg‘oniston, Yaman, Misr Arab Respublikasi, Angola, Mali kabi mamlakatlardan, shuningdek, Sobiq Ittifoqning deyarli barcha respublikalaridan kelgan talabalar tahsil olishgan. Kafedra xorijiy davlatlarga 150 dan ziyod mutaxassis tayyorlab berdi.
Psixologiya kafedrasi 1976 yilgacha, «Mantiq va psixologiya» deb nomlanib, filologiya, tarix fakultetlari tarkibida faoliyat olib bordi. 1976 yildan alohida «Psixologiya kafedrasi»ga aylantirildi.
Bo‘lim talabalariga Moskva, Leningrad (Sank-Peterburg), Novosibirsk kabi ilmiy markazlardan kelgan B.F. Lomov, G.M. Andreeva, K.Vekker, K.M. Gurevich, I.V. Ravich-Sherba, L.A. Petrovskaya, T.V. Kudryasev, A.M. Matyushkin, N.N. Danilova kabi salohiyatli professorlar ma’ruza o‘qishgan.
2002-2010 yillar mobaynida Gaziev Ergash Gazievich Toshkent davlat universiteti (hozirgi Mirzo Ulug‘bek nomidagi O‘zbekiston Milliy universiteti) “Ijtimoiy psixologiya” kafedrasi mudiri sifatida faoliyat olib borgan.
Hozirda kafedra qoshida psixologiya fanlari nomzodi ilmiy darajasini himoya qilish bo‘yicha Ixtisoslashgan Ilmiy Kengash faoliyat ko‘rsatmoqda.
Kafedraning ilmiy mavzusi: Barkamol shaxsni shakllantirish.
Bakalavr yo‘nalishlari kunduzgi, sirtqi va kechki yo‘nalishlar mavjud:
Nomlari—-1. Amaliy psixologiya
2. Oila psixologiyasi
3. Yoshlar psixologiyasi
Magistr yo‘nalishlari haqida ma’lumot: 5A 210201 – Umumiy psixologiya (faoliyat turlari bo‘yicha) yo‘nalishida 2-kursda 98 nafar magistr talabalari mavjud.
70310901-Psixologiya (Ijtimoiy psixologiya), 70310901-Psixologiya (oilaviy munosabatlar), nafar magistrlar hamda 70310901-Psixologiya (umumiy psixologiya) mutaxassisligi 1 kursiga hozirda 100 ga yaqin talaba qabul kilindi.
Kafedraga psixologiya fanlari doktori, professor Muxamedova Dilbar Gafurdjanovna rahbarlik qilmoqda.
2. Professor o‘qituvchilar to‘g‘risida
2.1 Professor-o‘qituvchilar soni umumiy 26 tani tashkil etadi,jumladan:
- ___ akademik
- 5 nafar fan doktori
- 6 nafar fan nomzodi
- 2 nafar PhD
- 13 ilmiy darajasi yo‘q o‘qituvchilar
2.1 Professor o‘qituvchilar tarkibi (erkak / ayol)
3.Ta’lim dasturlari soni:
- Bakalavr – 3__ yo‘nalishda
- Magistratura – __3__ mutaxassislikda
- Ilmiy darajalar beruvchi, __1__ ta ilmiy kengash
- _1____ ta mutaxassislikda (DSc, PhD)
3.1.Bakalavr yo‘nalishlari(kunduzgi):
Nomlari—-1. Amaliy psixologiya
2. Oila psixologiyasi
3. Yoshlar psixologiyasi
3.2.Qo‘shma ta’lim dasturi (mavjud bo‘lsa)
Nomlari—-Ijtimoiy psixologiya
3.3.Bakalavr yo‘nalishlari(kechki):
Nomlari—-Amaliy psixologiya
3.4.Bakalavr yo‘nalishlari(sirtqi):
Nomlari 1. Amaliy psixologiya
2. Yoshlar psixologiyasi
3. Oila psixologiyasi
3.5.Ikkinchi mutaxassislik (mavjud bo‘lsa)
Nomlari—-1. Amaliy psixologiya
2. Yoshlar psixologiyasi
3. Oila psixologiyasi
4.Magistratura mutaxassisligi:
(Nomlari) 1. Psixologiya (faoliyat turlari)
2. Psixologiya (Ijtimoiy psixologiya)
3 Psixologiya (Oila psixologiyasi)
8. Xalqaro aloqalar.
– Xorijiy o‘qituvchilar(Qaysi universitetlardan, shtatda,soatbay) –
– Xorijiy talabalar.(Qaysi davlatlardan) Rossiya Federatsiyasi, Qirg‘iziston Respublikasi, Ozarbayjon Respublikasi, Xitoy xalq Respublikasi, Qozog‘iston Respublikasi.
Xalqaro talabalar almashinuvi(talabalar soni va universitet nomi) –
Joriy yilning 13 sentyabr kuni Polshaning Lublin texnologiya universitetining professori Marek Milosh boshchiligidagi delegatsiya universitetga tashrif buyurdi. 2019 yilda ikki oliy o‘quv yurtlari o‘rtasida memorandum imzolangan bӯlib, akademik va ilmiy hamkorlik ishlari faol olib borilmoqda. Ayni paytda universitet mazkur oliy ta’lim muassasasi bilan «SATAMARAN» axborot texnologiyalari magistratura dasturi, 3 D raqamli Buyuk Ipak yo‘li madaniy meros ob’ektlarini raqamlashtirish (3 D Digital Silk road) bo‘yicha xalqaro grantni amalga oshirmoqda.
Uchrashuvda axborot texnologiyalar sohasida magistrlik dasturlarini ochish, Polshaning kredit modul tizimini o‘rganish va oliy ta’limda xorijiy tajribani o‘rganish yuzasidan seminar tashkil etildi.
Xamda o‘quv jarayonini tashkil etish bilan bog‘liq masalalar, ma’ruza darslarini ingliz tilida olib borish, shuningdek, magistrantlarning ikki semestr davomida Polshada ta’lim olishiga qaratilgan qo‘shimcha loyihalar ustida ishlashga kelishib olindi.
Joriy yilning 13-15 dekabr kunlari Polsha Respublikasi Lublin shahrida joylashgan Lublin Texnologiya universitetida Buyuk Ipak yo‘li tarixiy meroslarida axborot texnologiyalarning qo‘llanilishiga ba’g‘ishlangan “IT in Cultural Heritage of the Silk Road (IT-CHSR’2021)” xalqaro konferensiyasi bo‘lib o‘tdi.
Ushbu xalqaro konferensiyada O‘zbekiston Milliy universiteti Psixologiya fanlari doktori, professor D.Muhamedova boshchiligida delegatsiya o‘zlarining ma’ruzalari bilan qatnashdilar.Agar mavjud bo‘lsa xorijiy va mahalliy grantlar to‘g‘risida asosan kalendar yili, mablag‘i (yillar kesimida, raqamlarda), to‘g‘risida ma’lumotlar. Saytda diagramma va infografikalarda aks ettirish uchun.
Bundan tashqari fakultetingiz bo‘yicha tanlovlar, olimpiadalar, musobaqalar g‘oliblari bo‘lgan professor-o‘qituvchilar va talabalar haqida ma’lumotlar, fakultet hayotiga (o‘quv, amaliyot, tabiatga sayohat va boshqa jarayonlarga) oid sifatli fotosuratlar bilan berilsa fakultetning veb sahifadagi ma’lumotlari yanada jozibador bo‘ladi.
Xalqaro USAID tashkiloti tomonidan tashkil yetilgan Markaziy osiyo yosh liderlar akademiyasini muvaffaqiyatli tamomlagan O‘zbekistonlik 9 nafar bitiruvchilar 2021 yil 12-18 dekabr kunlari Gruziya davlati Tbilisi shahrida bir haftalik study-turda ishtirok yetmoqda. Tur davomida Gruziya yoshlar siyosati bilan tanishish maqsadida Gruziya Yoshlar agentligi, Gruziya Milliy universiteti, Kaxita tumani Yoshlar markazi, Xalqaro volontyorlar guruxi, Telavi shaxar merining yoshlar siyosati bo‘yicha o‘rinbosari, «Formula» media telekompaniyasi va shu kabi bir qator tashkilotlarga tashriflar uyushtirmoqda. Unda O‘zbekiston Milliy Universiteti Ijtimoiy fanlar fakulteti Amaliy psixologiya yo‘nalishi 3-kurs talabasi Gulbonu Kuvatova ham ishtirok etdi.
O‘quv amaliyot faoliyati bo‘yicha Psixologiya yo‘nalishi 4 kurs talabalari pedagogik amaliyot o‘taydilar.
Pedagogik amaliyot o‘quv jarayonini muhim komponentlaridan biri hisoblanadi. Uning asosiy maqsadi: psixolog mutaxassislarning pedagog psixolog sifatida pedagogik korxonalarning barcha jabhalarida (kasb xunar kolleji, akademik litsey, o‘rta ta’lim maktablarida) kasbiy tayyorgarligini namoyish etish bilan birga g‘oyaviy yetuk shaxs, jamoatchi, insonshunoslikning targ‘ibotchisi timsolida namoyon bo‘lishidir. Xalq xo‘jaligini takomillashtirish, ishlab chiqarish samaradorligini oshirish, shaxslararo iliq muhitni vujudga keltirish, barkamol shaxsni shakllantirish, ruhiy va xulqiy og‘ishlardan uzaish mashg‘ulotlarni olib borish, zo‘riqish hamda nizoli vaziyatlarni ro‘yobga chiqarish, iste’dodli yoshlarni tanlash, oila butligini ta’minlash kabi jarayonlarda psixologning ishtirok etishi amaliyotining nechog‘lik ahamiyatli ekanligidan dalolat beradi.
- Kafedrada o‘qitiladigan fanlar, bakalavr va magistratura uchun alohida ko‘rinishda
№ | Fan nomi | Fan haqida qisqacha ma’lumot | |
1 kurs | |||
1. | Mutaxassislikka kirish | Psixik xodisalarning tavsiflari yoritilgan.Fan dasturining maqsadi–talabalarda umumiy psixologiya fanidagi boshlang‘ich ma’lumotlar, psixika, psixika shakllari va uning taraqqiyoti to‘g‘risidagi bilimlarni shakllantirish. | |
Umumiy psixologiya (evolyusiya) | Psixik xodisalarning tavsiflari yoritilgan.Fan dasturining maqsadi–talabalarda umumiy psixologiya fanidagi boshlang‘ich ma’lumotlar, psixika, psixika shakllari va uning taraqqiyoti to‘g‘risidagi bilimlarni shakllantirish. | ||
Umumiy psixologiya (shaxs) | Talabalardashaxsni tadqiq qilishning prinsiplari, shaxs nazariyalari, shaxs tuzilmasi, shaxsning individual-psixologik xususiyatlari, shaxs taraqqiyotining davriylashtirish, shaxs sotsiogenezi, nevrotik va psixotik darajalari bo‘yicha nazariy bilimlarni shakllantirishdan iborat | ||
Eksperimental psixologiya | talabalarda kurs davomida talabalarda eksperimental psixologiya to‘g‘risidagi bilimlarni, bilish jarayonlari, shaxs xususiyatlarini psixodiagnostika etish ko‘nikma va malakalarini shakllantirish muhim ahamiyatga ega. – eksperimental psixologiya psixometrik asoslarini tahlil qilish; -test va so‘rovnomalar ishlab chiqish texnologiyasini egallash; -eksperimental psixologiya metodikalarga qo‘yiladigan psixometrik talablarni bajara olishga; – eksperimental psixologiya metodikalarning tatbiq etish doirasiga ko‘ra foydalanish va uni tahlil etishga o‘rgatish. eksperimental psixologiyani amali jihatdan tadbiq etish, shaxsning psixik jarayonlarni hayotidagi o‘rni va rivojlanishi yuzasidan ilmiy asoslangan xulosalar chiqarish, shaxs va individual xususiyatlari xamda psixik jarayonlarni rivojlanishi orasidagi munosabatlarni tashxis etish bilan xarakterlanadi. o‘ziga xos ko‘nikmalarni hosil qilishdan iborat. | ||
Psixologiya tarixi | Psixologiya fanini vujudga kelishi va rivojlanishi, mustaqil fan sifatida tarkib topishining tarixiy ildizlari hamda O‘zbekistonda va jahonda psixologiyani rivojlanish yo‘lidagi yo‘nalishlar va maktablarni faoliyatini o‘rgatishdan iborat. | ||
2 kurs | |||
Umumiy psixologiya (ichki regulyatsiya) | talabalardashaxsning ichki o‘zini tartibga solishning psixologik mexanizmlari, motiv va motivatsiya, hissiyot va emotsiya, irodaning xususiyatlari, xossalari, psixologik nazariyalari va qonuniyatlari yuzasidan nazariy bilimlarni shakllantirishdan iborat | ||
Umumiy psixologiya (sezgi idrok) amaliy psixologiya | Umumiy psixologiya kursi bilish jarayonlarini o‘z ichiga olib bulardan: sezgi va idrok, diqqat va xotira, tafakkur va nutq muammolarini nazariy va amaliy jihatdan tadqiq qilishga bag‘ishlangan. Bunda turli xil ko‘rinishdagi seminar mashg‘ulotlarini olib boriladi va tahlil qilinadi. Mashg‘ulotlarning borishi davomida talabalar nafaqat turli ko‘rinishlardagi sezgi va idrok, diqqat va xotira, tafakkur va nutq xususiyatlarini hamda ularga tegishli ma’lumotlar esa nazariy jihatdan o‘rganiladi. | ||
Umumiy psixologiya (bilish jarayonlari) yoshlar, oila | Umumiy psixologiya kursi bilish jarayonlarini o‘z ichiga olib bulardan: sezgi va idrok, diqqat va xotira, tafakkur va nutq muammolarini nazariy va amaliy jihatdan tadqiq qilishga bag‘ishlangan. Bunda turli xil ko‘rinishdagi seminar mashg‘ulotlarini olib boriladi va tahlil qilinadi. Mashg‘ulotlarning borishi davomida talabalar nafaqat turli ko‘rinishlardagi sezgi va idrok, diqqat va xotira, tafakkur va nutq xususiyatlarini hamda ularga tegishli ma’lumotlar esa nazariy jihatdan o‘rganiladi. | ||
Eksperimental psixologiya va praktikum (amaliy) 3 semestr | kurs davomida talabalarda eksperimental psixologiya to‘g‘risidagi bilimlarni, bilish jarayonlari, shaxs xususiyatlarini psixodiagnostika etish ko‘nikma va malakalarini shakllantirish muhim ahamiyatga ega. – eksperimental psixologiya psixometrik asoslarini tahlil qilish; -test va so‘rovnomalar ishlab chiqish texnologiyasini egallash; -eksperimental psixologiya metodikalarga qo‘yiladigan psixometrik talablarni bajara olishga; – eksperimental psixologiya metodikalarning tatbiq etish doirasiga ko‘ra foydalanish va uni tahlil etishga o‘rgatish. eksperimental psixologiyani amali jihatdan tadbiq etish, shaxsning psixik jarayonlarni hayotidagi o‘rni va rivojlanishi yuzasidan ilmiy asoslangan xulosalar chiqarish, shaxs va individual xususiyatlari xamda psixik jarayonlarni rivojlanishi orasidagi munosabatlarni tashxis etish bilan xarakterlanadi. o‘ziga xos ko‘nikmalarni hosil qilishdan iborat. | ||
Eksperimental psixologiya va praktikum (oila, yoshlar) 3 semestr | kurs davomida talabalarda eksperimental psixologiya to‘g‘risidagi bilimlarni, bilish jarayonlari, shaxs xususiyatlarini psixodiagnostika etish ko‘nikma va malakalarini shakllantirish muhim ahamiyatga ega. – eksperimental psixologiya psixometrik asoslarini tahlil qilish; -test va so‘rovnomalar ishlab chiqish texnologiyasini egallash; -eksperimental psixologiya metodikalarga qo‘yiladigan psixometrik talablarni bajara olishga; – eksperimental psixologiya metodikalarning tatbiq etish doirasiga ko‘ra foydalanish va uni tahlil etishga o‘rgatish. eksperimental psixologiyani amali jihatdan tadbiq etish, shaxsning psixik jarayonlarni hayotidagi o‘rni va rivojlanishi yuzasidan ilmiy asoslangan xulosalar chiqarish, shaxs va individual xususiyatlari xamda psixik jarayonlarni rivojlanishi orasidagi munosabatlarni tashxis etish bilan xarakterlanadi. o‘ziga xos ko‘nikmalarni hosil qilishdan iborat. | ||
Eksperimental psixologiya va praktikum (amaliy) 4semestr | kurs davomida talabalarda eksperimental psixologiya to‘g‘risidagi bilimlarni, bilish jarayonlari, shaxs xususiyatlarini psixodiagnostika etish ko‘nikma va malakalarini shakllantirish muhim ahamiyatga ega. – eksperimental psixologiya psixometrik asoslarini tahlil qilish; -test va so‘rovnomalar ishlab chiqish texnologiyasini egallash; -eksperimental psixologiya metodikalarga qo‘yiladigan psixometrik talablarni bajara olishga; – eksperimental psixologiya metodikalarning tatbiq etish doirasiga ko‘ra foydalanish va uni tahlil etishga o‘rgatish. eksperimental psixologiyani amali jihatdan tadbiq etish, shaxsning psixik jarayonlarni hayotidagi o‘rni va rivojlanishi yuzasidan ilmiy asoslangan xulosalar chiqarish, shaxs va individual xususiyatlari xamda psixik jarayonlarni rivojlanishi orasidagi munosabatlarni tashxis etish bilan xarakterlanadi. o‘ziga xos ko‘nikmalarni hosil qilishdan iborat. | ||
Sotsial psixologiya (amaliy psixologiya) | Cotsial psixologiyaga oid bilimlar, kategoriyalar va tushunchalarni talabalarga singdirish. Fanning vujudga kelishi, turli nazariyalar, metodlari, shaxs, guruh, jamoa, muomala va ularning funksiyasi, turlari haqida ma’ruza va amaliy mashg‘ulotlar o‘tkazish. Cotsial psixologiya fani jamiyat hayotida muhim o‘rin tutadi. Inson va jamiyat, inson va inson, guruhlararo munosabatlar kabi masalalarni o‘rganish ijtimoiy ahamiyat kasb etish. | ||
Sotsial psixologiya (yoshlar, oila) | Cotsial psixologiyaga oid bilimlar, kategoriyalar va tushunchalarni talabalarga singdirish. Fanning vujudga kelishi, turli nazariyalar, metodlari, shaxs, guruh, jamoa, muomala va ularning funksiyasi, turlari haqida ma’ruza va amaliy mashg‘ulotlar o‘tkazish. Cotsial psixologiya fani jamiyat hayotida muhim o‘rin tutadi. Inson va jamiyat, inson va inson, guruhlararo munosabatlar kabi masalalarni o‘rganish ijtimoiy ahamiyat kasb etish. | ||
Psixogenetika(amaliy) | Fundamental fan sohalari orasida genetika, xususan, psixogenetika fani psixologiya sohasi uchun, bilimdon, har tomonlama yetuk mutaxassis-kadrlarni tayyorlash uchun alohida qimmatga egadir. Psixologik hodisalarning irsiyligi bilan bog‘liq masalalar nafaqat mutaxassislarni, balki shuningdek psixologik ma’lumotga ega bo‘lmagan oddiy kishilarni ham ko‘p vaqtlar davomida qiziqtirib kelgan. | ||
Psixologik tadqiqot ma’lumotlarini qayta ishlash metolari va texnologiyalari (amaliy) | Psixologik tadqiqot ma’lumotlarini qayta ishlash metodlari va texnologiyalari fani zamonaviy ilmiy soha sifatida bakalavr talabalarni statistik tahlil usullari, psixologiya sohasida keng tarqalgan ilmiy tadqiqot ishlarida foydalanishni, Excel elektron jadval, SPSS programmasini psixologik tadqiqotlarda qo‘llash zaruriyatlarini ko‘rsatadi. Bu kurs eksperimental psixologiya, differensial psixologiya, psixodiagnostika va boshqa fanlar uchun asos vazifasini o‘taydi. Psixologik tadqiqot natijalarini qayta ishlash metodlari va texnologiyalari ilmiy tadqiqot faoliyatida aniq ko‘nikmalarni egallashda va talabalarni kelajakdagi faoliyatga tayyorlashda asosiy ahamiyatga ega. Bunda talabalar ilmiy tadqiqot usullari va bilimlar ko‘nikmasini o‘zlashtirishni o‘rganadilar. | ||
Ta’lim muassasalarida psixologik xizmat (oila) | talabalarda ta’lim muassasalarida psixologik xizmatni tashkil etish shartlari va talablari, amaliy psixolog oldida qo‘yiladigan vazifalar va ularni amalga oshirish yo‘llari, psixologik faoliyat yo‘nalishlari haqida tassavur uyg‘otishdan va zarur kasbiy kompetentlikni shakllantirishdan iborat. | ||
Rivojlanish psixologiyasi (amaliy) | Rivojlanish psixologiyasi psixologiya yo‘nalishidagi fundamental fanlardan hisoblanib, 2 – bosqich talabalari uchun mo‘ljallangan va bir semestr davomida o‘tiladi. Mazkur fan o‘z ichiga insonning ona qornida paydo bo‘lish davridan boshlab to uning vafotiga qadar davrlarda rivojlanish qonuniyatlari bilan bog‘liq masalalarni o‘z ichiga oladi. Har bir yosh bosqichida insonning fiziologik, psixologik va ijtimoiy-psixologik rivojlanish muammolarini tadqiq etadi. Mazkur fan bo‘lajak psixologlarda kasbiy muhim bilimlar, ko‘nikma va malakalarni shakllantirishda alohida ahamiyat kasb etadi. | ||
Klinik psixologiya (amaliy) | talabalarni “Klinik psixologiyasi” fanining asosiy tushunchalar va mexanizmlar, fenomenlar, kategoriyalar va metodlari, tibbiy psixologik bilimlarning tarkib topishi hamda klinik predmetlar tizimidagi o‘rni to‘g‘risida chuqur, keng qamrovli mustahkam bilimga ega bo‘lishga yordam berish. | ||
Klinik psixologiya (yoshlar) | talabalarni “Klinik psixologiyasi” fanining asosiy tushunchalar va mexanizmlar, fenomenlar, kategoriyalar va metodlari, tibbiy psixologik bilimlarning tarkib topishi hamda klinik predmetlar tizimidagi o‘rni to‘g‘risida chuqur, keng qamrovli mustahkam bilimga ega bo‘lishga yordam berish. | ||
Psixologik tadqiqot amaliyoti (yoshlar, oila) | Psixologik tadqiqot amaliyoti bugungi kunda borgan sari ijtimoiy fanlarning turli sohalariga kirib bormoqda. Supervizorlik nima u nimalarni o‘rganadi shular haqida talabalarga tushunchalar beriladi. | ||
Psixodiagnostika va psixometrika asoslari (yoshlar, oila) | talabalarda umumiy psixodiagnostika fani bo‘yicha bilimlar, psixodiagnostik metodiklarni ishlab chiqish, tatbiq etish, natijalarni tahlil va talqin etish ko‘nikmalarini shakllantirish. | ||
3 kurs | |||
25 | Umumiy psixologiya (diqqat va xotira) | Talabalarning olam, jamiyat va insonning o‘rganishi psixologik bilimlarga zaruratning mavjudligi; ularning dunyoqarashini boyitish va rivojlantirishda psixologik qonuniyatlarni o‘rganish ehtiyojining mavjudligi; inson psixologiyasining umumiy psixologik qonuniyatlarini, shaxs va voqelik, shaxs va jamiyat, shaxs va predmetlar olami orasidagi munosabat, voqelikni anglashi, olamni psixologik tahlili, psixologik hodisalarning kechishi, psixologiyaning tarixiy va nazariy rolini jamiyatda olib borilayotgan ishlar orqali amalga oshirishga qaratilanligi xarakterlaydi. | |
26 | Umumiy psixologiya (tafakkur va nutq) | Talabalarning olam, jamiyat va insonning o‘rganishi psixologik bilimlarga zaruratning mavjudligi; ularning dunyoqarashini boyitish va rivojlantirishda psixologik qonuniyatlarni o‘rganish ehtiyojining mavjudligi; inson psixologiyasining umumiy psixologik qonuniyatlarini, shaxs va voqelik, shaxs va jamiyat, shaxs va predmetlar olami orasidagi munosabat, voqelikni anglashi, olamni psixologik tahlili, psixologik hodisalarning kechishi, psixologiyaning tarixiy va nazariy rolini jamiyatda olib borilayotgan ishlar orqali amalga oshirishga qaratilanligi xarakterlaydi. | |
27 | Eksperimental psixologiya va praktikum (diqqat va xotira) | talabalarda kurs davomida talabalarda eksperimental psixologiya to‘g‘risidagi bilimlarni, bilish jarayonlari, shaxs xususiyatlarini psixodiagnostika etish ko‘nikma va malakalarini shakllantirish muhim ahamiyatga ega. – eksperimental psixologiya psixometrik asoslarini tahlil qilish | |
28 | Eksperimental psixologiya va praktikum (tafakkur va nutq) | talabalarda kurs davomida talabalarda eksperimental psixologiya to‘g‘risidagi bilimlarni, bilish jarayonlari, shaxs xususiyatlarini psixodiagnostika etish ko‘nikma va malakalarini shakllantirish muhim ahamiyatga ega. | |
29. | Sotsial psixologiya (Psixologiya semeynыx otnosheniy) | oilani tizim sifatida uning funksiyalari va tiplari to‘g‘risida tasavvurlarni tizimlashtirish. talabalarni zamonaviy oilaning asosiy muammolari, oila-nikoh munosabatlarining rivojlanish tendensiyasi bilan tanishtirish. | |
30 | Sotsial psixologiya (Etnopsixologiya) | Cotsial psixologiyaga oid bilimlar, kategoriyalar va tushunchalarni talabalarga singdirish. Fanning vujudga kelishi, turli nazariyalar, metodlari, shaxs, guruh, jamoa, muomala va ularning funksiyasi, turlari haqida ma’ruza va amaliy mashg‘ulotlar o‘tkazish. | |
31 | Individual va guruhiy konsultatsiya | Sotsial psixologik trening kursi trening mashg‘ulotlarining nazariy va amaliy jihatdan tadqiq qilishga bag‘ishlangan. Bunda turli xil ko‘rinishdagi trening mashqlari olib boriladi va tahlil qilinadi. Mashg‘ulotlarning borishi davomida talabalar nafaqat turli ko‘rinishlardagi trening mashg‘ulotlarini, balki insonlarning psixik salomatligiga aloqador bo‘lgan amaliy mashg‘ulotlar o‘rganiladi, bu ma’lumotlar esa nazariy jihatdan o‘rganiladi. | |
32 | Pedagogik psixologiya va psixologiyani o‘qitish metodlari | Ushbu o‘quv kursi bir tomondan ta’lim-tarbiya jarayonidagi asosiy psixik jarayonlarning qonuniyatlari va tabiati haqida zarur bilimlarni berib, talabani kasbiy tayyorlashga nazariy jihatdan zarur bo‘lsa, boshqa tomondan esa, talabalarni pedagogik amaliyot bilan birga kelajakdagi kasbiy faoliyatga tayyorlaydi. | |
4 kurs | |||
33 | Umumiy psixologiya (psixologiya tarixi) | talabalarda psixologiya bo‘yicha bilimlarni dolzarblashtirish va mazkur predmet bo‘yicha yangi bilim olishga bo‘lgan motivatsiyani shakllantirish, mustaqil ta’limni shakllantirish; jaxon va Vatanimiz tarixida yuzaga kelgan ilg‘or psixologik g‘oyalarni tarixiy jarayon sifatida taqdim etish; o‘tmish allomalari tarjimai holi bo‘yicha keltirilgan ma’lumotlar aosida ilmiy mehnatning o‘ziga xos xususiyatlarini ko‘rsatib berish iborat. | |
34 | Umumiy psixologiya (psixologiya metodologiyasi) | talabalarda metodologik bilimlar ierarxiyasi (falsafiy metodologiya darajasi; fanning umumiy metodologiyasi; yaqqol-ilmiy metodologiya darajasi; tadqiqot o‘tkazish va uning metodikalari darajasi), psixologiya sohalarining tizimlari, tamoyillari, mexanizmlari, kategoriyalari, uning nazariyasi va metodologiyasiga alokador tizimlar, mexanizmlar, qonuniyatlar tahlili, psixologiya metodologiyasiga oid zamonaviy qarashlar, psixologiya fenomenlarini ilmiy-nazariy jihatdan tadqiq etish va psixologik asoslab berishdan iborat. | |
35 | Sotsial psixologiya (Etnopsixologiya) | etnopsixologiya fanining predmeti, ob’ekti va vazifalari, etnopsixologiyaning asosiy tushunchalari: “etnos”, “madaniyat”, “etnik identiklik”, etnopsixologiyaning nazariy va amaliy ahamiyati, etnik o‘zaro munosabatlar, etnopsixologiya fanining muammolari bilan tanishtirish. | |
36 | Tibbiyot psixologiyasi | talabalarni “Tibbiyot psixologiyasi” fanining asosiy tushunchalar va mexanizmlar, fenomenlar, kategoriyalar va metodlari, tibbiy psixologik bilimlarning tarkib topishi hamda klinik predmetlar tizimidagi o‘rni to‘g‘risida chuqur, keng qamrovli mustahkam bilimga ega bo‘lishga yordam berish. | |
37 | Mexnat va muxandislik psixologiyasi | mehnat va muhandislik psixologiyasining asosiy muammo va vazifalarini, uning sohalari tizimini tushunish va malakali ishchilar tayyorlash yuzasidan olib boriladigan pedagogik faoliyatda o‘z ixtisosi bo‘yicha ularni hal qilishda bevosita ishtirok etish. | |
38 | Yuridik psixologiya | talabalardapsixologiya va huquq o‘rtasidagi o‘zaro munosabatlar sohasi haqida asosiy g‘oyalarni shakllantirish, huquqiy psixologiyaning tuzilishi va asosiy mazmunini, uning asosiy tushuncha va usullarini ochib berishdan iborat. | |
39 | Destruktiv xulq psixologiyasi | Destruktiv xulq psixologiyasi” o‘quv fani “Deviant xulq-atvor psixologiyasi” nomi bilan olib boriladigan fanlararo tadqiqotlar yo‘nalishi mazmunini o‘zida aks ettiradi. Deviant xulq-atvor turli tumanligini talabalar tomonidan tushunishda stereotiplar va xurofotlarni yengish maqsadida mazkur muammo doirasidagi ma’lumotlar ko‘lami “Destruktiv xulq psixologiyasi” fanida qarab chiqiladi. | |
40 | Iste’dod va ijodiyot psixologiyasi | Talabalarni iste’dod va ijodiyot psixologiyasi dolzarb masalalari bo‘yicha bilimlar tizimi bilan qurollantirish. | |
41 | Menejment va marketing psixologiyasi | Menejment va marketing psixologiyasi oid bilimlar, kategoriyalar va tushunchalarni talabalarga singdirish. Fanning vujudga kelishi, turli nazariyalar, metodlari, shaxs, guruh, jamoa, muomala va ularning funksiyasi, turlari haqida ma’ruza va amaliy mashg‘ulotlar o‘tkazish. | |
42 | Maxsus psixologiya | Talabalarda maxsus psixologiya bo‘yicha bilim, turli nuqsoni mavjud bo‘lgan insonlar psixologiyasini o‘rganish va tahlil qilish yuzasidan ko‘nikma va malakalarni shakllantirish. | |
43 | O‘z o‘zini boshqarishdan praktikum | talabalarni psixik rivojlanishning qonuniyatlarini, bilish jarayonlari, o‘zini o‘zi anglash va o‘zini o‘zi boshqarishning metodologik muammolari, MEN konsepsiyasi, turli vaziyatlar va faoliyat jarayonida o‘zini o‘zi boshqarish va nazorat qilish kabi muhim masalalarni o‘z ichiga qamrab oladi. | |
MAGISTRATURA | |||
Oiladagi zo‘ravonlik vaziyatlarida psixosotsial yordam | Oiladagi zuravonlikdan jabrlanganlar bilan psixologning ishlash metodlari tugrisida studentlarga tushuncha berish va tassavurni shakllantirish. | ||
Testologiya | talabalarda testologiya to‘g‘risidagi bilimlarni, testlar, ularni ishlab chiqish va ishlab chiqish talablari, testlarning tatbiq etish va sharqlash mexanizmlarini tahlil qilish ko‘nikma va malakalarini shakllantirish | ||
Tadbiqiy yuridik psixologiya | Tadbikiy yuridik psixologiya mutaxassisligiga kompeteitligini shakllantirish, psixologiya va xukuk urtasidagi uzaro munosabatlar mazmunini, uning asosiy tushuncha va usullarini, yuridik soxada psixologik yordam kursatish kunikmaparini ochib berish. | ||
Kognitiv psixologiya | Bilishning boshlang‘ich bosqichlari, sensor-perseptiv jarayonlar, diqqat, xotira, tafakkur, qaror qabul qilish, nutq xususiyatlari, kognitiv taraqqiyotningo‘rganishga bag‘ishlangan ilmiy va o‘quv fani. Kognitiv psixologiya asosida yotgan “kognitiv yondashuv” munosabati bilan jahon psixologiyasida inson psixikasida axborotlarni qayta ishlash mexanizmlarida urg‘u beradigan tadqiqot paradigmasida o‘zgarishiga va keng ko‘lamda matematik metodlar hamda kompyuter modellashtirishini qo‘llashga olib keldi. |
Yil | Tadbirlar soni | Qatnashgan O‘zMU PO‘ soni |
2021-yil Mart Dos. Ye.V. Bityuskaya MGU im.M.V.Lomonosova (seminar trening) | 1 ta | 13 ta |
2021-yil Aprel’-may Prof. K.Amanda Amerika psixologlar assotsiatsiyasi a’zosi (online seminar) | 1 ta | 15 ta |
2021-yil Avgust-sentabr Prof. M.Marek (Polshaning Lublin texnologiya universiteti) (seminar) | 1 ta | 10 ta |
2021-yil Sentabr F.A.Talipova O‘zMU Psixologiya kafedra o‘qituvchisi (seminar) | 1 ta | 1 ta |
2021-yil Sentabr-oktabr Prof. D.G.Muxamedova O‘zMU Psixologiya kafedra mudiri Dos. I.I.Raximova O‘zMU Psixologiya kafedrasi (seminar) | 1 ta | 2 ta |
Tadqiqotchilar va ilmiy ishlar to‘g‘risida
№ | Tadqiqotchi professor-o‘qituvchining F.I.Sh | Ilmiy darajasi, unvoni | Dissertatsiya ishi mavzusi |
1 | Abdulajonova Dilnoza Sultanbekovna | PhD | Boshqaruvda ayollar faoligining ijtimoiy psixologik xususiyatlari |
2 | Choriev Faxriddin Abdugapparovich | PhD | Talabalarda kreativ tafakkur diagnostikasi |
Ijtimoiy fanlar fakul’teti Psixologiya kafedraci yarmarka uchun xamkor tashkilotlar nomi
№ | Tashkilot nomi | Tashkilot raxbari | Elektron pochta faks | Telefon raqami |
O‘zbekiston Respublikasi IIV Akademiyasi «Xizmat faoliyati psixologiyasi» kafedrasi | R.A.Xatamov (Polkovnik) | (99871)265-78-37 | (99871)265-78-37 | |
Klinik pro MChJ | E.E.Djoraev | (99890)185-33-13 | (99890)185-33-13 | |
O‘zbekiston Respublikasi qurolli kuchlar kichik mutaxassislarni tayyorlash markazi | A.Djabborov | (99894)428-07-02 | (99894)428-07-02 | |
Chirchiq Oliy Tank Qo‘mondon Mutaxassislik bilim yurti | Sh.A.Normirzaev (Polkovnik) | (0370)716-50-07 | (0370)716-50-50 | |
Toshkent shaxar Olmazor tumani «Zvezdopad znaniy» boshlang‘ich ta’lim maktabi | M.Umaralieva | (99871)246-65-74 | (99871)246-65-74 | |
O‘zbekiston davlat Jismoniy tarbiya va sport universiteti | M.R.Boltabaev | (0370)717-17-76 | (0370)717-17-71 | |
Nizomiy nomidagi Toshkent Davlat Pedagogika Universiteti | A.Umarov | (99871)276-76-51 | (99871)276-76-51 | |
O‘zbekiston xalqaro Islom Akademiyasi | M.M.Komilov | (99871)244-00-91 | (99871)244-00-56 | |
Toshkent shaxar Mirobod tumani Xalq ta’limi bo‘limi | B.A.Xodjaqulov | (99871)256-30-10 | (99871)256-30-09 | |
Lomonosov nomidagi Moskva Davlat Universteti Toshkent filiali | V.B.Kudryavsev | (99871)232-28-11 | (99871)232-28-11 | |
O‘zbekiston Respublikasi mudofa vazirligi markaziy xarbiy okrug qo‘shinlari qo‘mondonligi | A.Saidov | (99894)428-07-02 | (99894)428-07-02 | |
O‘zbekiston Respublikasi Jamoat xavfsizligi universiteti | M.X.Rustamboev | (99871)230-32-71 | (99871)230-32-71 |
Kafedra tarkibi
№ | Familiya ismi sharifi | Elektron pochta |
Muxamedova Dilbar Gafurdjanovna | sdilbar@yandex.ru | |
Rasulov Abdumo‘min Ibragimovich | abdi–1970@mail.ru | |
Ruxieva Xolida Aribjanovna | muxtorova97@bk.ru | |
Karamyan Marietta Xachaturovna | mariettak@yandex.ru | |
Mullaboeva Nozima Maxmudjanovna | noz1978@mail.ru | |
Agzamova Yelena Yurevna | e.agzamova@nuu.uz | |
Abidova Ziyoda Askarovna | aziyoda@gmail.com | |
Bagdalova Gulnara Alievna | bogdalova@inbox.ru | |
Abdullajanova Dilnoza Sultanbekovna | dnekbaeva@inbox.ru | |
Tolipova Feruza | Fezam575@mail.ru | |
Odilova Naira Gulyamovna | Nairahon@mail.ru | |
Choriev Faxriddin Abdugapporovich | Chfaxriddin1981@mail.ru | |
Babajanova Saida Abdullaevna | saishka77@mail.ru | |
Bandaryova Yelena Vladimirovna | espalena@gmail.com | |
Mirzaev Olimjon Safarovich | olimjon8282@mail.ru | |
Ibragimov Muxammadrasul Abdumominovich | m.ibragimov@nuu.uz | |
Xudoynazarov Sardor Jamoliddin o‘g‘li | s.xudoynazarov@nuu.uz | |
A’laxanov Azizbek Xamidxon o‘g‘li | azizbekaloxanov@gmail.com | |
Soliev Abdulhamid Abdulazizovich | abdulhamidsoliyev9@mail.com | |
Xadjaqulova Diyora Yerkinovna | diyora270894@mail.ru | |
Maxkamova Laylo Madjidovna | laylo.mahkamova@mail.ru | |
Abdullaev Bobur Asqarjonovich | bobur3435555@gmail.com |